Edit Content

Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej

Spis treści artykułu

To Ciebie szukają! – rola nastawienia w przygotowaniu do rozmowy o pracę

Kontakt ze strony firmy, który nastąpił po wysłaniu CV, to już bardzo dobry znak i pozytywna informacja zwrotna dla Ciebie. Taka reakcja rekrutera oznacza przede wszystkim, że jesteś wśród osób, których wiedza i umiejętności są interesujące dla potencjalnego pracodawcy. Jeżeli zostałeś zaproszony na spotkanie warto zadbać o przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej. Biznes nie kieruje się pobudkami typowymi dla organizacji charytatywnych, więc jeśli to z Tobą chcą rozmawiać tzn. że jesteś po prostu dobry i w Tobie upatrują szansę na wzrost efektywności swojej firmy. Wybierając się na rozmowę o pracę pamiętaj, że jednym z pierwszych elementów na które zwracają uwagę osoby weryfikujące kandydatów jest pewność siebie i nastawienie do rozmowy. Zbuduj więc w sobie przekonanie, że jesteś właściwą osobą, na właściwym miejscu.

Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej – Personal Branding

Czasy gdy jako pracownicy byliśmy całkowicie anonimowi i znało nas jedynie wąskie grono współpracowników, bezpowrotnie minęły. Rewolucja cyfrowa wprowadziła całkowicie nowe spojrzenie na rynek pracy i wizerunek pracownika. Przygotowując się do rozmowy kwalifikacyjnej musimy pamiętać, że pozostawiliśmy w internecie wiele naszych śladów oraz że potencjalny pracodawca może nas łatwo znaleźć i skonfrontować informacje zawarte w CV z tym co zobaczy. Na pierwsze miejsce wysuwa się oczywiście Linked In, gdzie jeżeli posiadamy profil, powinien on być dopracowany i zawierać informacje interesujące z perspektywy potencjalnego pracodawcy. Warto również zweryfikować, co można znaleźć na innych portalach społecznościowych, gdzie zdecydowaliśmy się założyć konto. Jeśli nie chcesz mieszać sfery prywatnej z zawodową najlepiej zabezpiecz swoje konto np. na Facebooku, tak aby osoby „z zewnątrz” nie mogły podglądać wszystkich Twoich treści. Możesz być pewny, że rekruterzy, swoje pierwsze kroki kierują właśnie do sieci i portali społecznościowych, dobrze więc aby Twoja komunikacja w nich była spójna i przemyślana. Zastanów się jaki wizerunek w oczach pracodawcy budujesz swoją obecnością w mediach społecznościowych.

Przygotuj się

To czego nie wolno pominąć w trakcie przygotowań do rozmowy kwalifikacyjnej to przede wszystkim gruntowne „prześwietlenie” firmy do której aplikujemy. W dobie internetu warto rzetelnie „przeklikać” stronę WWW, profile firmowe w social mediach, poszukać aktualności w google. Nic tak nie dyskwalifikuje kandydata jak nieznajomość firmy do której aplikuje. Dobrą praktyką jest także ponowna analiza oferty pracy pod kątem zakresu obowiązków i zadań na stanowisku. Oczekiwane jest abyś był w stanie podać predyspozycje osobowości oraz przykłady sytuacji, które potwierdzą Twoje kompetencje w tych obszarach. 

 

Bądź sprzedawcą

Rozmowę kwalifikacyjną można porównać do rozmowy sprzedażowej. Jest ona, o tyle łatwiejsza od klasycznej sprzedaży, że  potrzeby „kupującego” są już podane w ogłoszeniu, a nikt tak, jak Ty nie zna Twojego potencjału. Twoją rolą jest jedynie przełożyć swoje atuty i doświadczenie na korzyści dla pracodawcy w odniesieniu do wspomnianych potrzeb wynikających z poszukiwanego stanowiska i specyfiki firmy.

Pobierz przykładowy raport

Na podany adres e-mail otrzymasz przykładowy, pełny raport naszej analizy The Bridge Personality®.

Dodaj komentarz